Veelgestelde vragen en antwoorden (Q &A)

 

Reservaties

Wanneer is het park open en hoe kan ik reserveren?

De Zonnegloed is open voor bezoekers, maar ENKEL mits ONLINE RESERVATIE VOORAF via onze website. (Klik hier om je bezoek te reserveren.)

Tickets kunnen online via onze website gekocht worden. Er worden geen tickets meer verkocht aan de kassa.

Na reservatie krijg je binnen het uur een reservatiebewijs met QR-code op het e-mailadres dat je opgaf. Vergeet niet om deze reservatiemail (en eventueel je ticket, cadeaubon, abonnement) mee te brengen naar het park! De reservatiemail mag via de smartphone getoond worden, let erop dat de QR-codes zichtbaar zijn, deze zullen gescand worden bij aankomst.

Ik heb een kind van 0 tot en met 2 jaar (dus onder de 3 jaar), deze toegang is gratis. Moet ik hiervoor een ticket kopen?

Nee, maar u moet wel een plaats reserveren online.

Omdat we maar een maximaal aantal personen toelaten per dag, dienen ook de allerkleinsten een plaatsje te reserveren. Voor personen waar geen toegang is gereserveerd, is toegang niet mogelijk!

Hoe worden de tickets gescand aan de ingang van het park?

U kan uw e-mail met reservatie en QR-code uitprinten of meebrengen op uw smartphone of tablet. Wij hebben deze nodig om de QR-code aan onze kassa in te scannen.

Dient er een dagdeel gereserveerd te worden? Ja, je kiest uit de volgende dagdelen:
  • voormiddag van 9u tot 12.30u
  • namiddag van 13.30 tot 17u

U wordt verwacht zowel aan te komen als te vertrekken binnen de aangegeven uren van het dagdeel.

Tussen 12.30u en 13.30u sluiten we het park en gunnen we de dieren een uurtje rust. Ook nemen we de tijd om alles klaar te zetten voor de bezoekers van de namiddag.

Ik ben te laat om te reserveren en het park lijkt al volzet, kan ik er nog bij?

Nee, u kan er helaas niet meer bij. Indien een datum rood gekleurd is, dan hebben we het aantal bezoekers voor die dag bereikt.

Zijn er kortingen?

We geloven dat iedereen, jong of oud, evenveel geniet van het wandelen door ons domein en het zien van onze prachtige dieren.

Daarom maken we gebruik van één tarief.

Enkel kinderen jonger dan 3 jaar mogen gratis binnen, maar er moet wel een plaats voor hen gereserveerd worden.

Mag mijn minibus op de parking staan?

Personenauto's die niet verlengd zijn en een maximum hoogte van 2 meter hebben, kunnen op onze parking staan.

Is het mogelijk om een abonnement te nemen?

Nee, het is niet mogelijk om een abonnement aan te schaffen.

De Zonnegloed is een wild animal sanctuary, een toevluchtsoord voor wilde dieren (opvangcentrum), een goededoelenorganisatie en geen gangbare dierentuin. Daarom werd besloten om de commerciële activiteit van abonnementen en gratis tickets bij adopties vanaf 2022 te stoppen.
Abonnementen en gratis tickets die in omloop zijn, blijven geldig tot hun vervaldag en ten laatste tot het eind van het seizoen 2022.

Kan ik mijn tickets annuleren, ruilen of verplaatsen?

Nee, aangekochte tickets kunnen niet geannuleerd, geruild of verplaatst worden. We maken een uitzondering voor inkomtickets (geen parkeertickets) indien er minstens 48u op voorhand een geldig certificaat (rouwbrief, doktersattest) doorgemaild wordt naar info@dezonnegloed.be. De tickets worden dan omgeruild voor een cadeaubon die 1 jaar geldig is.

Het park

Is de kleine beestjeszolder te bezoeken?

Ja, de kleine beestjeszolder en alle andere binnenruimtes zijn open voor bezoekers.

(De kleine beestjeszolder is enkel bereikbaar via een trap en daardoor niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers.)

Zijn er speelmogelijkheden voor de kinderen?

Ja, er zijn verchillende speelzones in het park.
 

Is er een shop aanwezig?

Ja, onze food- en giftshop heeft dezelfde openingsuren als het park. Er zijn o.a. knuffels, autostickers... te verkrijgen, maar ook versnaperingen en ijsjes.

Koffie, thee en andere zaken zijn te verkrijgen als take-away.

Zijn er banken en plaatsen waar ik even kan rusten?

Ja, er zijn banken aanwezig verspreid over het domein.

Mag ik mijn huisdier meebrengen in het park?

Nee, in het park zijn geen huisdieren toegestaan. Dit in verband met de veiligheid van zowel jouw huisdier als onze dieren in het park.

Toegankelijkheid

Is het park rolstoeltoegankelijk?

Onze paden zijn aangedrukte grindpaden en hier en daar zijn er brugjes. Hierdoor kan het voor rolstoelgebruikers een uitdaging vormen, er is dus enige sportiviteit van de begeleider nodig. De kleine beestjeszolder is niet rolstoeltoegankelijk.

Kan ik een rolstoel huren?

Ja, in De Zonnegloed zijn er twee rolstoelen aanwezig welke uitgeleend kunnen worden voor €5. Per rolstoel wordt de identiteitskaart als borg gevraagd, deze ontvang je retour als je de rolstoel weer terug brengt.

Graag tijdig van tevoren reserveren via onthaal@dezonnegloed.be of via 057/40 18 56.

Is er een parking voor mensen met een beperking?

Nee, er werden geen parkeerplaatsen voor personen met een beperking voorzien. Dit omdat alle parkeerplaatsen dicht bij onze ingang gelegen zijn.

Is er een aangepast toilet voor mensen met een beperking?

Nee, er is geen aangepast toilet voorzien.

Covid-19 pandemie

Is een corona-safe-bewijs (covid safe ticket) nodig om de sanctuary te bezoeken?

Nee, u hoeft geen corona-bewijs voor te leggen bij uw bezoek.

Moet ik mijn mondmasker dragen?

Nee, u hoeft geen mondmasker te dragen.